Stjernefotografen Helmut Newton er kjent for å ta slående ofte kontroversielle motebilder. I ett åtte-siders annonsebilag i sort-hvitt formilder han Åhus'
skjønnhet, natur og historie. Det er Helmut Newtons debut som landskapsfotograf.
- Jeg måtte vente til jeg fylte 80 år før noen endelig fattet interesse for mine landskapsbilder. Derfor var det fantastisk å gjøre kampanjen ABSOLUTELY for
ABSOLUT. Det var mitt første oppdrag av denne typen, sier Newton.
ABSOLUT har ønsket å kommunisere bakgrunnen og opprinnelsen til ABSOLUT. Alt fokus er på den lille byen Åhus i Syd-Sverige. I Åhus finnes de viktige
råvarene hvete og vann, og er det eneste stedet i verden ABSOLUT produseres.
INGEN REGEL UTEN UNNTAK
Annonsebilaget er i sort-hvitt, og trykkes med en spesiell teknikk som gjengir tonene i det originale fotografiet bedre enn fire-fargertrykk. Av de åtte
annonsene i serien er det bare én hvor den berømte flaskeen er med. Det innebærer ikke et brudd med den langvarige tradisjonen for å la kunstnere,
designere og fotografer tolke flasken til ABSOLUT. Det er snarere unntaket som bekrefter regelen.
- ABSOLUT har også tradisjon for å jobbe med kunstnere for å kommunisere vårt budskap på uventede måter. Dette annonsebilaget er historien om
ABSOLUT sett gjennom Helmut Newtons øyne, sier Richard Lewis, ansvarlig for kontoen til ABSOLUT i reklamebyrået TBWA Chiat/Day
Kampanjen ABSOLUTELY skal kun kjøres én gang, som et avbrekk fra de tradisjonelle annonsene. Bilaget debuterer i maiutgaven av W. Deretter dukker
bilaget opp i magasinet Times i månedsskiftet mai-juni, i Food and Wine i juni og til slutt i American Photo i månedsskiftet juli-august.
skjønnhet, natur og historie. Det er Helmut Newtons debut som landskapsfotograf.
- Jeg måtte vente til jeg fylte 80 år før noen endelig fattet interesse for mine landskapsbilder. Derfor var det fantastisk å gjøre kampanjen ABSOLUTELY for
ABSOLUT. Det var mitt første oppdrag av denne typen, sier Newton.
ABSOLUT har ønsket å kommunisere bakgrunnen og opprinnelsen til ABSOLUT. Alt fokus er på den lille byen Åhus i Syd-Sverige. I Åhus finnes de viktige
råvarene hvete og vann, og er det eneste stedet i verden ABSOLUT produseres.
INGEN REGEL UTEN UNNTAK
Annonsebilaget er i sort-hvitt, og trykkes med en spesiell teknikk som gjengir tonene i det originale fotografiet bedre enn fire-fargertrykk. Av de åtte
annonsene i serien er det bare én hvor den berømte flaskeen er med. Det innebærer ikke et brudd med den langvarige tradisjonen for å la kunstnere,
designere og fotografer tolke flasken til ABSOLUT. Det er snarere unntaket som bekrefter regelen.
- ABSOLUT har også tradisjon for å jobbe med kunstnere for å kommunisere vårt budskap på uventede måter. Dette annonsebilaget er historien om
ABSOLUT sett gjennom Helmut Newtons øyne, sier Richard Lewis, ansvarlig for kontoen til ABSOLUT i reklamebyrået TBWA Chiat/Day
Kampanjen ABSOLUTELY skal kun kjøres én gang, som et avbrekk fra de tradisjonelle annonsene. Bilaget debuterer i maiutgaven av W. Deretter dukker
bilaget opp i magasinet Times i månedsskiftet mai-juni, i Food and Wine i juni og til slutt i American Photo i månedsskiftet juli-august.